maandag 9 augustus 2021

078. Onverwacht een leerzame week




 Onverwacht een leerzame week.

 

Wij, leerkrachten, weten het. We zijn altijd ziek in de vakantie. Zo heb ik afgelopen week 5 dagen in het ziekenhuis gelegen. Een bijna nutteloze galblaas kan heel wat ellende aanrichten.

Maar het was bovenal een nuttige week, waarin ik veel geleerd heb.

 

Ik heb deze week geleerd:

1.     Een galblaas is een lelijk ding.

2.     Een katheter blijft met een ballonnetje op zijn plaats (vroeg me dat altijd af)

3.     Extra zuurstof is fijn

4.     Mijn wederhelft is goud waard

5.     Ik heb minder schaamtegevoel dan ik dacht

6.     Een boterham met jam is het lekkerste dat er is

7.     Ik heb een hoge pijngrens

8.     39.8 is wel heul hoog

9.     De ziekenhuiswereld draait ’s nachts door

10.  Ik kan heel lang zonder slaap

11.  In een ambulance rijden is minder leuk dan ik dacht als kind

12.  Een verstelbaar bed is lekker

13.  Katten missen hun baasje

14.  Een drain doet “plop” als hij het betreffende orgaan in gaat

15.  Twitter is goud

16.  Ik kan ook lezen zonder leesbril

17.  Ik wil een goede oorthermometer

18.  Oude afleveringen van Friends zijn leuk

19.  Drijven in het zweet is mogelijk

20.  Een zaal met prettige medepatiënten is fijn

21.  In een ziekenhuisdag zitten 55 uur

22.  Je kijkt echt enorm naar het bezoekuur uit

23.  Je hebt met wildvreemde mensen ineens de diepste en beste gesprekken

24.  De Nederlandse TV is echt slecht

25.  Paracetamol is de beste uitvinding sinds het wiel

 

 

Maar wat ik bovenal heb geleerd ……. wat het belangrijkste is:

De zorg en de liefde van de mensen op de werkvloer is niet in woorden te vatten.

Altijd waren ze er. Altijd even een praatje en humor, ook als ik niet reageerde omdat het even niet ging.

Professioneel meeleven met pieken en dalen.

En dat onder een immense druk. 

Ik wil nog zoveel meer zeggen maar heb de woorden niet. Het ontroert en ontroerde me heel erg.

Als ik ze complimenteerde wimpelden ze het wat lacherig weg. Ze doen hun werk immers.

Ze moeten het 100, 1000, 10000 keer horen. En dan weer.

En ze moeten bovenal naar hun goede werk beloond worden. Zonder dat gefluttekut over een procentje loonsverhoging meer. 


Bertus Meijer

Augustus 2021


4 opmerkingen:

  1. Fijn dat het nu weer beter gaat.

    Zo zie je maar dat er zelfs in de vakantie veel geleerd wordt. Geldt uiteraard ook voor de kinderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt helemaal gelijk! En de groeten van Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan nog steeds niet geloven dat ik niet weet waar ik moet beginnen, mijn naam is Juan, ik ben 36 jaar oud ik kreeg de diagnose genitale herpesziekte, ik verloor alle hoop in het leven, maar net als alle andere zocht ik nog steeds naar een genezing zelfs op internet en daar ontmoet ik Dr. Ogala ik kon het eerst niet geloven maar ook mijn schok na enige toediening van zijn kruidengeneesmiddelen ik ben zo blij om te zeggen dat ik nu genezen ben ik moet dit wonderbaarlijke delen ervaring, dus ik zeg tegen alle anderen met genitale herpesziekten, neem voor een beter leven en een beter milieu contact op met Dr ogala via e-mail: ogalasolutiontemple@gmail.com je kunt ook bellen of WhatsApp +2348052394128

    BeantwoordenVerwijderen