vrijdag 17 mei 2019

033. Mijn werkstuk over Justin Bieber



Mijn werkstuk gaat over Justin Bieber 

Inleiding en voorwoord en zo.
Ik heb alle informatie van Google. Dat mocht van mijn mees. Hij zegt dat ik niet alles hoef te weten omdat er Google is. Dat was best fijn. Ik begon pas gisteravond. Om half tien.

De bronnen staan onderaan. Eerst had ik daar alleen www.google.com staan maar de meester wilde meer zien. Hij wil altijd dat we meer doen dan tegenwoordig hoeft. Wikipedia, Story en Elle en zo.
Maar nu mijn werkstuk.

Justin Bieber is mijn favoriete zanger sinds ik drie ben. Dus best al heel lang. Mijn hele leven al want van die eerste jaren weet ik niks meer. 
Ik wilde met hem trouwen maar dat kan niet meer want hij is getrouwd op 28 februari 2019. (1) Maar dat zal wel misgaan. Misschien is het de scheidingsdatum want Wikipedia zegt dat hij op 13 september 2018 is getrouwd. Maar dat was voor de wet. Maar ik geloof Elle eerder dan Wikipedia. (2) Zeker omdat hij op 1 april (!) 2019 zegt dat hij vader gaat worden. (3) Dat wordt dan wel zijn tweede kind want in 2016 kreeg hij een kind samen met Kourtney Kardashian. (4)

Zijn vrouw is ook erg intelligent. Zij is de ontdekker van het bloedgroependieet. Dat heeft in alle tijdschriften gestaan. Dus ook zij is heel slim. (5) Dit wist ik niet. De meester heeft gelijk. Op google vind je alles.

Jeugd en begin:
Bieber is de zoon van Jeremy Bieber en Pattie Mallette. Hij is opgegroeid in Stratford (Ontario). Zijn ouders zijn gescheiden. Zijn vader woont in Canada.[1] Via zijn vader heeft hij een jonger halfzusje en -broertje, Jazmyn en Jaxon. Op zijn tweede begon hij met drummen, kort daarna startte hij met gitaar spelen. Zo heeft hij zichzelf drums, gitaar, piano en trompet leren spelen. Op zijn twaalfde begon hij met zingen en deed hij mee aan een lokale zangwedstrijd, waar hij als tweede eindigde.
Aanvankelijk zette Bieber filmpjes van zijn deelname aan een lokale zangwedstrijd op YouTube voor familie en vrienden die niet bij zijn optredens konden zijn. Een medewerker van Ushersplatenlabel Island Def Jam, Scooter Braun, liet hem overvliegen naar Atlanta om te zien wat Usher van hem vond. Hij kon ook kiezen voor Justin Timberlakes label, maar is uiteindelijk toch voor Usher gegaan. In oktober 2008 tekende Bieber een platencontract bij Island Records.[2]
Dit stukje heb ik gecopied van Wiki. Ik snapte eerst het woord lokale niet. Maar toen ik op www.woorden.org keek begreep ik dat hij vooral op scholen en zo zong. Ik heb wikipedia wel een mail gestuurd dat er nog een n achter moet. (6)

Zangcarrière
In 2009 kwam zijn eerste single uit. Dat kan geen toeval zijn want dat is mijn geboortejaar. 
Hij heeft daarna een heleboel grote hits gehad. Soms hoor ik geruchten dat hij niet zelf zingt op zijn liedjes maar dat is niet waar want ik kon er niks over vinden op het internet. Dus ….

Niet alles klopt wat er op internet staat. Ik lees dat hij gaat stoppen. Maar dat is helemaal niet waar. (7) Hij zou zijn fans nooit in de steek laten. 

Nawoord.
Dit werkstuk ging veel beter dan mijn werkstuk over Fidget Spinners in groep 6. Juf Claire wilde toen dat ik allemaal dingen las in boeken en zo. Terwijl er helemaal geen boeken over Spinners bestaan. Dat wist ze best.
Meester Bas pakt het dit jaar veel beter aan. Hij zegt dat we weinig hoeven weten omdat alles op internet staat. Nou, dat klopt dus. En je bent ook veel sneller klaar.
Ik hoop dat u veel plezier had met lezen.

Dit is het werkstuk van Priscilla-Esmeralda

Bronnen:

8.     

Geen opmerkingen:

Een reactie posten