donderdag 1 augustus 2019

045. Entrepe-nerd


 

Entrepe-nerd.


Ik ben dol op lijstjes. Daarom ook mijn blogs over doorspoelwoorden (1) en discussietrucs (2). Lijstjes geven me snel duidelijkheid in deze snel veranderende wereld. Deze wereld waarin alles altijd anders moet. 

·      “Bertus, Alles moet anders.”
·      “Waarom?”
·      “Weet ik niet. Maar alles moet anders. Het moet uit de mensen zelf komen.”
·      “Hoe?”
·      “Weet ik ook niet. Alles moet anders. Jij bent negatief en conservatief. Ga eens in je kracht staan. Je straalt negatieve energie uit.”

Vandaag weer eens een rondje LinkedIn (3) gedaan. De jobtitels die de mensen zichzelf daar aanmeten zijn schattige wonderen van creativitaal. En soms hilarisch.
Ik noem mezelf nog steeds vol trots “schoolmeester” of “onderwijzer”. (3) Maar dat schijnt erg 1971 te zijn. Er schijnt een sfeer van lijfstraffen, armen over elkaar en bullebakkerige dictatuur omheen te hangen. Het zal wel …..

Daarom hieronder een lijstje met benamingen voor allerlei soorten bezigheden die ik tegenkwam op Linkedin. Ze zijn niet allemaal onderwijsgerelateerd. Wel zijn ze allemaal van Nederlandse leden van LinkedIn.
Veel plezier en aanvullingen zijn welkom.

-      Program Manager Digital Transformation
-      Provocatieve Lachcoach - (Ik moest lachen, dus het werkt)
-      Liefdeswetenschapper – (Ineens weet je het. Ik word liefdeswetenschapper.)
-      Grenzenloods
-      Vraaggericht onderwijsveranderaar - (Da’s wel fijn. Je hebt ze ook die niet op een vraag wachten.)
-      Verandermanager
-      Adviserend onderzoeker
-      Entrepeneur
-      Influencer
-      Facilitator
-      Matcher (Ik vermoed iets met lucifers.)
-      Teacher Dutch (?) - (Deze is geweldig. Voor de duidelijkheid: het was gewoon in Nederland, gericht op de Nederlandse markt.)
-      Policy advisor
-      Overal inzetbaar veelzijdig multitalent (Da’s wel heul erg dubbelop)
-      Talent developer
-      Expert Persoonlijke Ontwikkeling (Da’s meer dan ik zelf ben bij mijn persoonlijke ontwikkeling)
-      Junior Influencer
-      Dog Assisted Coach
-      Happy Life Expert
-      Teambuilding Advocate (??)
-      Mensenexpert
-      Changemanager
-      Jeugdregisseur (Ben je hiervoor geschikt als je meerdere musicals met groep 8 hebt gedaan?)
-      Verbinder tussen vraag en aanbod
-      Innovatie-expert
-      Programmamanager Onderwijsinnovaties
-      Leadership Coach
-      In between jobs
-      Mindfulness Educator
-      Leven Lang Leren-begeleider (zit je daar dan jaren aan vast?)
-      Echtscheidingsmakelaar
-      Beschikbaar voor een nieuwe uitdaging
-      Kansengrijper
-      Capacitybuilder
-      Rust in mijn hoofd coach
-      Growth hacker
-      Transformatiebegeleider
-      Creator of Touchpoints
-      Returning to paid work
-      Procesverduurzamer
-      Sparrende katalysator
-      Lifestyle planner
-      Visionair
-      Inspirator
-      Inspirerend vrijdenker
-      Provocerend dagvoorzitter (Zo iemand waar ik echt de hele dag enorm niet naar wil luisteren.)
-      Supervisiekundige
-      Gespreksvoerder (Is dat een ander woord voor babbelkousje?)
-      Life investor
-      De enige, echte verandercoach
-      Samenlevingsontwikkelaar
-      Paardengedragstherapeut
-      Sprankelende persoonlijkheid
-      Pooier (???)

Bent u er nog?
Blijkbaar is normaal Nederlands ook erg 1971. 
Ook hier geldt weer dat je willekeurig enkele zaken aan elkaar kunt plakken en je weer een nieuwe job hebt gecreëerd. Een leuke-uurtje-factuurtje-babbeljob. Echt …. Iedereen kan het.

Ik noem:
-      Provocatief lachcoachend onderzoeker
-      Transformerend liefdescoach met paarden
-      Leadership Assisted Management Expert
-      Kansengrijpende capacitybuilder in between jobs
-      Provocerend pooier.

Echt …. Iedereen kan het.



Bertus Meijer
Onderwijsenzo

Literatuur


Geen opmerkingen:

Een reactie posten